تمرينات قانون جذب

روانشناسي ثروت| جذب ثروت

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تمرينات قانون جذب





تمرينات قانون جذب

تابلو آرزوها

تمرينات قانون جذب

تابلو آرزوها

استفاده از تابلوي آرزوها تمريني محبوب براي رسيدن به همان چيزي است كه در زندگي مي‌خواهيد.به زبان ساده، اين تابلو شامل تصاوير و كلماتي است كه آنچه را مي‌خواهيد جذب كنيد به شما يادآوري مي‌كند. براي استفاده از تابلوي آرزوها بايد دو كار انجام دهيد:

 اول: براي پيدا كردن تصاوير و كلمات مناسب وقت صرف كنيد و آنها را روي تابلو بچسبانيد. اين كار نوعي تعهد شخصي نسبت به خواسته‌هايتان ايجاد مي‌كند و براي تجسم آنچه واقعا مي‌خواهيد به شما كمك مي‌كند.

دوم: تصاوير روي تابلو به عنوان يادآوري بزرگي از خواسته هاي شما خدمت مي‌كنند. هر روز به تخته نگاه كنيد و آنچه را مي‌خواهيد به دست آوريد به خود يادآوري كنيد.

ايجاد يك تابلوي آرزو آسان است. با استفاده از اينترنت يا مجلات، تصاويري كه نشان دهنده‌ي خواسته شماست پيدا كنيد از آنها پرينت بگيريد و در تابلو از آن استفاده كنيد. استعاري و با معنا بودن تصاوير مهم نيست؛ مهم اين است كه تصاوير با خواسته‌هاي شما مرتبط باشند.  تصاوير را روي يك تخته بچسبانيد و در مكان برجسته‌اي كه هر روز جلوي چشمتان باشد قرار دهيد.

تجسم حسي

تجسم حسي

تجسم حسي

بعضي از مردم با خيال راحت اين ماجرا را باور مي‌كنند و اين كار گام اول را آسان مي‌كند. اين تمرين براي كساني است كه زمان بيشتري براي باور كردن نياز دارند و بايد احساسات خود را درگير ماجرا كنند تا آن را بپذيرند. اگر در تجسم كردن خواسته‌ي خود مشكل داريد؛ شروع به دقيق شدن روي خواسته‌تان كنيد و به جزئيات آن فكر كنيد.

چشم‌هاي خود را ببنديد و يك تكه ميوه را مجسم كنيد. به دلايلي پرتقال براي اين كار مناسب تر است. اما اگر پرتقال را دوست نداريد حتما چيز ديگري انتخاب كنيد. براي رسيدن به هدف در اين مثال ما ابتدا رنگ نارنجي را تصور مي‌كنيم.

اين تمرين ساده را دنبال كنيد: چشمانتان را ببنديد و ميوه را به وضوح در ذهن خود ببينيد. شكل گرد آن را مشاهده كنيد. رنگ روشن و نارنجي و بافت ضخيم و… دارد.

•  تصور كنيد چگونه پرتقال را در دستان خود نگه داشته ايد و چه احساسي داريد؟ ميوه را بررسي كنيد. پرتقال را مالش دهيد و با دست خود بالا و پايينش كنيد. وزنش را احساس كنيد؛ آيا سرد است يا با درجه حرارت اتاق يكي است؟

•  بوي پرتقال را تصور كنيد. با استفاده از حافظه خود بوي آن را بشناسيد و ببينيد آيا مي‌توانيد به رنگ نارنجي برسيد؟ آيا مي‌توانيد بوي عطر شناخته شده را حس كنيد؟ نفس عميق بكشيد و ببوييد.

 • تصور كنيد كه به آرامي روي سطح نارنجي ضربه مي‌زنيد. صداي ضربه چطوري است؟ شبيه چه صدايي است؟ تلاش كنيد آن را به روشني بشنويد.

• رنگ نارنجي را كنار بزنيد. صداي پاره شدن پوست از گوشت را بشنويد. پوست مرطوب را در پشت پوست ضخيم مشاهده كنيد. پالپ براق و خشك ديده و بوي شيرين مركبات خيلي قوي‌تر مي‌شود.

• در نهايت، يك گاز به آن بزنيد و بافت نارنجي را در دهان خود احساس كنيد. آب و گوشت سردش را روي زبان خود احساس كنيد. به طعم شيرين آن توجه كنيد. اين تمرين را با هر چيزي امتحان كنيد تا به تسلط كافي در اين زمينه دست پيدا كنيد. بعد از تسلط يافتن، انجام مرحله 1 قانون جذب بسيار ساده تر مي‌شود. براي بهبود اين تمرين مي‌توانيد صداي خود را قبل از انجام تمرين ضبط كنيد و بعد آنچه را مي‌گوييد با چشم بسته و در ذهن خود تجسم كنيد.

شكرگزاري

شكرگزاري

ليست سپاسگزاري

ما در مورد اهميت قدرداني در مرحله 3 صحبت كرديم، اما قصد داريم در اينجا كمي عميق‌تر در اين باره حرف بزنيم. قدرداني، ذهن شما را در حالت مناسبي براي دريافت آنچه مي‌خواهيد قرار مي‌دهد.

اگر به خاطر چيزهايي كه قبلا از كائنات دريافت كرده ايد قدرداني كنيد؛ انتظار مي‌رود كه به احتما زياد چيزهاي بيشتري دريافت كنيد. براي مثال تصور كنيد به كسي در تولدش هديه‌اي كه خواسته را مي‌دهيد و او تشكر نمي‌كند؛ احتمالا از دادن هديه دوم اجتناب مي‌كنيد. از سوي ديگر؛ هديه‌ي مشابه‌اي به كسي مي‌دهيد كه با اشتياق از دريافتش ابراز قدرداني مي‌كند. قدرداني او شما را هيجان زده مي‌كند و مشتاق مي‌شويد كه اين كار را تكرار كنيد و باز هم براي او هديه بخريد. كائنات را همانطور تصور كنيد.

در اينجا چند راه براي تهيه‌ي فهرست قدرداني وجود دارد:

ليستي از همه‌‌ي چيزهايي كه براي آن سپاسگزار هستيد، تهيه كنيد. هر زمان كه چيز جديدي به فكرتان رسيد به ليست اضافه كنيد.

هر شب  اتفاقات خوبي كه در آن روز برايتان افتاده را ليست كنيد و آنها را به فهرست قدرداني خود اضافه نماييد.

هر صبح كه از خواب بيدار مي‌شويد به ليست قدرداني نگاه كنيد و آن را بخوانيد. اين كار قطعا به شما در داشتن خلق و خوي بهتر كمك مي‌كند. و ديدگاه شما را تغيير مي‌دهد تا چيزهاي ديگري كه باعث خوشحالي‌تان مي‌شود را پيدا كنيد. فراموش نكنيد كه قانون جذب يعني هر چيزي، مشابه خودش را جذب مي‌كند.

 

ذهن آگاهي

ذهن آگاهي، حواس‌جَمعي، يا حضور در لحظه اصطلاحي در روان‌شناسي و علوم مشابه است، به معني توجه كردنِ عمدي و تمركزي پذيرا و بدون قضاوت، به رخ دادن افكار، هيجانات و محسوسات در زمان حال.

ذهن آگاهي يعني از رفتار و احساسات خود بدون قضاوت كردن آنها آگاه باشيم و بدون تجزيه و تحليل كردن، آنها را مشاهده كنيم.

ذهن آگاهي اين نيست كه:  “دست هايم مي‌لرزد، زيرا از اين نشست مي‌ترسم. من نبايد بترسم. چيزي براي ترسيدن وجود ندارد. “

بلكه توجه به اين موضوع است: “من نسبت به اينكه ديگران در اين جلسه چه فكري در مورد من خواهند كرد؛ احساس ترس مي‌كنم. من به خاطر احساس ترس از خودم شرمنده‌ام. دستم به خاطر اين ترس درحال لرزيدن است. “

مهم اين است كه درك كنيم؛ تمركز و توجه به اعمال و افكارمان براي تغيير دادن آنها يا درك آنها نيست. فقط به اين دليل است كه متوجه شويم قضاوت‌ها و واكنش‌هايي كه اتوماتيك انجام مي‌دهيم ناسالم هستند و در واقع مشكل را از بين نمي‌برند. 

تحقيقات علمي زيادي در زمينه‌ي اثرات ذهن آگاهي انجام شده است كه توضيح آن از اين بحث خارج است. آنچه شما بايد بدانيد اين است كه  ذهن آگاهي چيزهايي مانند اضطراب و افسردگي را از بين مي‌برد و اثرات فوق العاده مفيدي بر روي چيزهايي مانند فشار خون، سيستم ايمني، ضربان قلب و حتي سرطان دارد.

ذهن آگاهي بخش مهمي از قانون جذب است؛ زيرا در صورت عدم وجود قضاوت، باور خواهيد كرد آنچه را مي خواهيد بدست خواهيد آورد.

براي آگاهي واقعي از آنچه كه مي‌خواهيد، مي‌توانيد از ترس و سيگنال‌هايي كه اين ترس‌ها در حال ارسال كردن آنها به كائنات هستند اطلاع يابيد و براي ايجاد تغيير در آنها، با عشق و محبت به اين ترس ها و سيگنال ها نزديك شويد. تمرين بعدي براي رسيدن به اين هدف است.

دوست داشتن مهرباني

نزديك شدن به ترس و ترديدتان با عشق و محبت بسيار دشوار است. احساسات منفي كاملا غلط و محدود كننده هستند و در نتيجه، احساس عشق كردن با وجود آنها سخت است. صبر داشته باشيد و مديتيشن مهرباني را امتحان كنيد.

دوست داشتن مهرباني، مراقبه‌اي است كه در آن با خود، ديگران و تمام جهان همدردي مي‌كنيد. اين يك راه عالي براي قرار دادن ذهن در جهتي است كه به راحتي دوستي را دريافت كند.

نگران نباشيد، احساس آسودگي را در خودتان بيابيد و آن را به ديگران ببخشيد. براي انجام اين مديتيشن، تصور كنيد براي كمك به كودكي كوچك يا حيواني مجروح، گرماي وجودتان ميل به تابيدن دارد. به عشق و محبت خود اجازه تابش بدهيد. اين مديتيشني محبت آميز است كه براي ايجاد احساس عشق و محبت در وجودتان مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

 

با تمام وجود حضور داشته باشيد

اكثر ما اعمال روزانه را بدون قصد انجام مي‌دهيم. بيدار مي‌شويم، براي روزمان آماده مي‌شويم اما در مورد اين اقدامات فكر نمي‌كنيم. اغلب افكار و احساسات پريشان، ما را از فعاليتي كه انجام مي‌دهيم دور مي‌كند.

براي كار كردن با قانون جذب، عمدا با توجه به انديشه ها، احساسات و اعمال خود، كار كنيد. هدف، تمركز روي فعاليت مغز شماست. اين نوع تمركز منظم، هنگام استفاده از قانون جذب، به شما در دستيابي سريع تر و دقيق تر به خواسته‌هايتان كمك مي‌كند.

براي تمرين بودن به طور عمدي، بر فعاليت‌هاي روزمره خود تمركز كنيد و نيت خود را براي هر عملي كه انجام مي‌دهيد، تعيين كنيد. در ابتدا، با انجام اين تمرين احساس خستگي مفرط خواهيد كرد اما تمرين را ادامه دهيد و تماشا كنيد كه چطور واقعيت لحظه‌ها با تمركز شما تغيير خواهد كرد.

به عنوان مثال، امشب با قصد غذا بخوريد و هنگام ظرف شستن، قبل از اينكه هرگونه اقدامي انجام دهيد، با صداي بلند يا به صورت ذهني قصد خود را بيان كنيد. مثلا بگوييد:

“من قصد دارم دوباره اين ظرف را تميز كنم.”

“من ظرف را برداشتم.”

“من آب گرم را باز مي‌كنم. “

“من مايع ظرف شويي را روي اسفنج قرار داده ام.”

قبل از اعلام قصد خود براي انجام اين اقدامات هيچ اقدامي انجام ندهيد. باز هم در ابتدا خسته كننده مي‌شود، اما به زودي متوجه خواهيد شد كه باور نكردني است كه:

عمل ساده شستن يك ظرف واقعا به يك سري اقدامات، حركات و افكار نياز دارد. هنگامي كه قصد شما بر روي عمل متمركز مي‌شود، دقيقا همان مقدار حركت را درك خواهيد كرد. وقتي كه با قصد حركت كنيد كم كم از مجموعه افكار و احساسات و اقدامات خود مطلع خواهيد شد و روزتان را هشيارانه تر سپري مي كنيد.

 

راهنماي كامل قانون جذب-بخش اول

راهنماي كامل قانون جذب-بخش دوم

سوالات متداول در مورد قانون جذب

تمرينات قانون جذب

منبع: گروه تحقيقاتي نيك جذب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.