قانون جذب سه مرحله اي

روانشناسي ثروت| جذب ثروت

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

قانون جذب سه مرحله اي

فرمول سه مرحله‌‌اي براي جذب سنجيده

قانون جذب سه مرحله اي

تصميم گيري

مرحله 1: خواسته‌تان را شناسايي كنيد:

به نظر ساده مي‌آيد، نه؟ بيشتر مردم در دانستن آنچه مي‌خواهند چندان ماهر نيستند ولي در عوض در شناسايي آنچه كه نمي‌خواهند بسيار كارآمد  هستند. در اين مرحله ياد خواهيد گرفت چرا دانستن آنچه كه خوشتان نمي‌آيد، سودمند است.

مرحله‌ي 2: به خواسته‌تان توجه كنيد:

قانون جاذبه از هر آنچه كه شما، توجه، انرژي و تمركزتان را بر آن معطوف كنيد، بيشتر به شما مي‌دهد. اين مرحله به شما مي‌آموزد چگونه اين كار را تنها با انتخاب «كلماتتان» انجام دهيد.

مرحله‌ي 3: اجازه دهيد، اتفاق بيفتد:

تعجب مي‌كنيد كه چرا نمي‌توانيد خواسته‌هايتان را به ظهور برسانيد؟ سرعت برآورده شدن خواسته‌هايتان به اين نكته مربوط است كه تا چه اندازه به آن اجازه مي‌دهيد، اتفاق بيفتد اين مهم‌ترين مرحله است.

 

 

تضاد چيست؟

تضاد، در ارتباط با قانون جذب، هر چيزي است كه شما دوست نداريد، احساس خوبي ايجاد نمي‌كند يا باعث مي‌شود كه در حال و هواي منفي قرار بگيريد.

لحظه‌اي كه مطلبي را در زندگي‌تان شناسايي مي‌كنيد كه احساس تضاد ايجاد مي‌كند و زمان صرف آن مي‌كنيد تا درباره‌اش شكايت كنيد درباره‌ي آن حرف بزنيد يا ابراز كنيد كه آن را نمي‌خواهيد، در حقيقت در حال ارائه‌ي يك ارتعاش منفي هستيد. آنگاه قانون جذب از راه ارائه‌ي بيشتر از همان مطلب به ارتعاش منفي شما پاسخ مي‌دهد.

آيا تضاد سودمند است؟

بله، با مشاهده‌ي تضاد و شناسايي آن و مشاهده‌ي موردي كه نمي‌خواهيد، موردي كه مي‌خواهيد برايتان واضح‌تر خواهد شد. فقط از خودتان بپرسيد: «خب، من چه مي‌خواهم؟» به بيان ديگر، مي‌توانيد از پاسخ اين سوال، براي واضح كردن آنچه مي‌خواهيد استفاده كنيد.

براي مثال: اولين شخص از جنس مخالف را كه دوست داشته‌ايد به خاطر بياوريد. احتمالا حالا ديگر با اين شخص رابطه‌اي نداريد و از آن رابطه فهرستي از مواردي كه خوشايندتان نيستند در دست داريد. اين فهرست تضادهاي شماست. همين فهرست است كه به شما كمك مي‌كند تا آنچه كه در يك همسر مي‌پسنديد برايتان روشن و واضح شود.

 

مشاهده‌ي تضاد بسيار ضروري است. زيرا به شما كمك مي‌كند آنچه مي‌خواهيد برايتان روشن شود.

 

مثال: جانيس – روابط

جانيس 34 ساله از اين كه مدام مرد نامناسبي به او ابراز علاقه مي‌كند خسته و نااميد است. او شكايت مي‌كند كه مرداني را به خود جذب مي‌كند كه غير قابل دسترس و بي‌عاطفه‌اند و به ندرت او را در اولويت قرار مي‌دهند.

جانيس تصميم گرفت كه براي جذب رابطه‌ي ايده‌آلش از قانون جذب استفاده كند.

او با قدم اول يعني شناسايي خواسته‌هايش، روند جذب سنجيده را آغاز كرد و برگه‌ي شفافيت از طريق تضاد را به كار برد. به برگه‌ي جانس نگاهي بيندازيد.

در مورد جانيس، او قادر بود كه از راه يادآوري شماري از روابط گذشته و آنچه كه درباره‌ي آن روابط نمي‌پسنديد «تضاد»، فهرستي بلند بالا از تضاد تهيه كند.

 

شفافيت از طريق برگه تضاد

جانيس

رابطه ايده آل من

فرمول سه مرحله‌‌اي براي جذب سنجيده

فرمول سه مرحله‌‌اي براي جذب سنجيده

 

جانيس در سمت A، فهرست تضادش را تهيه كرد. او در طي اين تمرين سه رابطه‌ي گذشته‌اش را به خاطر آورد و براي ايجاد اين فهرست دو روز وقت گذاشت.

 

شفافيت از طريق برگه تضاد

جانيس

رابطه ايده آل من

فرمول سه مرحله‌‌اي براي جذب سنجيده

 

جانيس هر كدام از اين عناوين را در فهرستش خواند و از خود پرسيد، «خب، من چه مي‌خواهم؟» پس از اين كه جواب‌ها را در سمت B نوشت، روي مغاير‌هاي سمت A  خط كشيد.

توجه: ما در اين مثال در فهرست جانيس تنها 9 مورد را آورده‌ايم. هرچه در قسمت تضادها عنوان بيشتري اضافه كنيد ( براي مثال 50 تا 100 عنوان) اين تمرين برايتان موثرتر خواهد بود. هرچه تضاد بيشتري را شناسايي كنيد، شفافيت بيشتري را ايجاد خواهيد كرد.

 

برگرفته از كتاب: قانون جاذبه، مايكل لوسير، ترجمه نگار مختاري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.